Obchodní podmínky a reklamační řád pro prodej zboží
- Všeobecná ustanovení
- Objednávka
- Zrušení objednávky
- Doručení zboží, přepravné a platební podmínky
- Závěrečná ustanovení
- Reklamační řád
Všeobecná ustanovení
Kupujícím se rozumí fyzická osoba, která ve smlouvě jedná za účelem, který nelze považovat za její obchodní činnost, podnikání, řemeslo nebo povolání. Kupní smlouvou se rozumí smlouva, na jejímž základě prodávající převádí vlastnictví zboží Kupujícímu nebo se zavazuje k převedení tohoto vlastnictví a Kupující hradí cenu tohoto zboží nebo se zavazuje k její úhradě. Ceny jsou platné v době objednávky a jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí kupující pro získání zboží zaplatit. Cena dodávky je zachycena v rámci popisu každého jednotlivého zboží, přičemž uvedená cena v sobě nezahrnuje náklady na dodání zboží. Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
Objednávka
Řádným vyplněním a odesláním objednávky prostřednictvím internetového obchodu Kupující potvrzuje souhlas s těmito obchodními podmínkami (včetně reklamačního řádu), údaji a souhlasy v nich uvedenými a závaznost objednávky. Pokud objednané zboží nebude skladem, bude o této skutečnosti Kupující neprodleně informován prostřednictvím elektronické pošty. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Prodávající zašle Kupujícímu voucher potvrzující přijetí jeho objednávky nebo okamžikem převzetí objednaného zboží kupujícím, tedy výslovně se vylučuje aplikace ustanovení § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Smlouvu lze uzavřít v českém, slovenském a anglickém jazyce.
Zrušení objednávky
Prodávající si vyhrazuje právo telefonicky ověřit platnost objednávky. Objednávka uskutečněná prostřednictvím internetového obchodu je závazná.
Zrušení objednávky Prodávajícím
Prodávající si v následujících případech vyhrazuje právo zrušit objednávku (či její část):
- Objednávku se nepodařilo telefonicky ověřit do 3 dnů od jejího vložení.
- Výrobce zboží obsaženého v objednávce ho již nedodává na trh.
- Zásadně se změnila cena zboží v objednávce.
O zrušení objednávky bude Prodávající Kupujícího do čtyř pracovních dnů informovat formou emailu. V případě, že bylo zboží uhrazeno předem, například převodem nebo platební kartou, bude celková zaplacená částka vrácena na bankovní účet Kupujícího do 5ti pracovních dnů od zrušení objednávky. Částečné zrušení objednávky V případě nedostupnosti pouze některého z objednaného zboží Prodávající zašle zboží dostupné. V případě platby předem bude rozdíl v zaplacené ceně a skutečné ceně vrácen na bankovní účet Kupujícího do 5ti pracovních dnů od odeslání zboží.
Doručení zboží, přepravné a platební podmínky
S ohledem na skutečnosti, že zboží je prodáváno výhradně společně se vstupenkami na hokejová utkání Bílých Tygrů Liberec, s.r.o. (dále jen „Klub“), bude zboží Kupujícímu předáno:
- v případě prodeje vstupenek:
- v průběhu předmětného utkání Klubu na něž si Kupující koupil vstupenku a společně s ní i zboží, a to v prostorách Homecredit Arény v Liberci, ve kterých jsou hrána domácí utkání Klubu, přičemž k předání zboží Kupujícímu může dojít nejdříve 1 hodinu před začátkem hrací doby utkání a nejpozději 15 minut po jejím skončení, místem předání zboží bude tzv. infopult naproti hlavnímu vchodu do Homecredit Arény,
- v sídle Klubu, na adrese Jeronýmova 494/20, Liberec 7, a to nejpozději ve lhůtě 3 měsíců ode dne, ve kterém bylo hráno předmětné utkání, na které si Kupující zakoupil vstupenku,
- prostřednictvím zásilkové služby na adresu Kupujícího sdělenou Klubu Kupujícím nejdéle do 3 měsíců ode dne, ve kterém bylo hráno předmětné utkání. V tomto případě je Klub oprávněn si účtovat za zaslání zboží odměnu ve výši obvyklé pro podobné služby v daném čase a místě.
- v sídle Klubu, na adrese Jeronýmova 494/20, Liberec 7, a to v prostorách Home Credit Arény v Liberci, konkrétně v tzv. Rotundě, ve které běžně dochází k prodeji vstupenek a permanentek, a to nejpozději ve lhůtě 3 měsíců ode dne, ke kterému si Kupující objednal permanentku,
- prostřednictvím zásilkové služby na adresu Kupujícího sdělenou Klubu Kupujícím, a to nejdéle do 3 měsíců ode dne, ke kterému si Kupující objednal permanentku. V tomto případě je Klub oprávněn si účtovat za zaslání zboží odměnu ve výši obvyklé pro podobné služby v daném čase a místě;
Při jakémkoliv způsobu předání zboží je Kupující povinen se prokázat voucherem / číslem nebo kódem vstupenky Kupující je povinen při převzetí zásilky provést kontrolu zásilky s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky. Pokud jsou při převzetí zásilky kupujícím zjištěny zjevné znaky poškození, zákazník není povinen zásilku převzít a sepíše s přepravcem zápis o škodě. Poškození zásilky při přepravě nahlásí Kupující Klubu bez zbytečného odkladu. Nepřevezme-li Kupující předmět plnění z důvodů ležících na jeho straně (např. není i přes dohodnutý termín přítomna Kupujícím určená osoba nebo není schopen uhradit cenu za přepravu), nese Kupující náklady spojené s opakovaným dodáním v plné výši a nové doručení se provádí pouze na vyžádání a není prováděno opakovaně. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Odesláním elektronické objednávky Kupující bez výhrad přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, platnou cenu objednaného zboží včetně případného přepravného, nebylo-li v konkrétním případě dohodnuto jinak. Orgány státního dozoru popř. dohledu, které jsou pověřeny vyřizováním stížností spotřebitelů jsou: Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, Praha 2 a místně příslušné živnostenské úřady - pro sídlo dodavatele je příslušný Živnostenský úřad Pardubice. Kupující odesláním objednávky souhlasí ve smyslu zákona č. 101/2001 Sb., o ochraně osobních údajů se zpracováním a správou všech osobních údajů zadaných a poskytnutých při objednávce, a to na dobu 5 let za účelem vedení evidence Prodávajícího a Klubu a šíření obchodních sdělení a nabídek Prodávajícího a Klubu.
Reklamační řád
Úvodní ustanovení
Reklamační řád obsahuje informace pro zákazníka při uplatňování reklamace zboží, koupeného v přímé souvislosti s koupí vstupenky na hokejová utkání Klubu. Reklamace zboží v záruční době se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. a je nedílnou součástí obchodních podmínek platných od 1. 1. 2014. Odpovědnost za vady zboží, záruka
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převzal,
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku na Zboží po dobu 24 měsíců (není-li dále uvedeno jinak), která začíná běžet od okamžiku převzetí Zboží. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení reklamačního řízení byl povinen Zboží převzít, se do záruční doby nepočítá. Dojde-li k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí u příslušné části, dojde-li k její výměně. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností Zboží, tj. dobou, po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
Právo z vad
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Má-li věc vady, může Kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Práva z vady se uplatňují u Klubu a Kupující je povinen vadné zboží Klubu dodat na adresu jeho sídla, aby mohla být vada posouzena.
Oprávněnost reklamace bude posouzena výrobcem, v některých případech dovozcem zboží, který následně vydá své písemné stanovisko.
Oprávněná reklamace bude řešena zasláním opraveného zboží, výměnou za nový kus, poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny, nebo vrácením kupní ceny Kupujícímu.
Nárok na reklamaci nelze uplatnit v následujících případech:
- Porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na výrobku jsou.
- Neodbornou instalací, zacházením či obsluhou, použitím, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou.
- Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci.
- Zboží bylo poškozeno živly.
- Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.
- Zboží poškozené zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN.
Jak postupovat při reklamaci
V případě, že Kupující obdrží vadné, nefunkční či poškozené zboží, oznámí zjištěné vady co nejdříve Klubu na adrese jeho sídla, nejpozději však do 10ti pracovních dnů po zjištění vady. Zboží zašle nebo předá kompletní tak, jak jej převzal. V případě poškozením zboží při přepravě je kupující povinen sepsat s dopravcem protokol o vzniklé škodě a neprodleně o této skutečnosti informovat Klub. Zboží je třeba zabalit tak, aby obal dostatečně bránil poškození reklamovaného výrobku i jeho obalu během přepravy. Kupujícímu se doporučuje předložit reklamované zboží čisté, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. K reklamovanému zboží Kupující přiloží průvodní dopis s popisem závady. Zboží je třeba zaslat kompletní, reklamace pouze poškozené části není možná. Klub rozhodne o reklamaci ihned po řádném předložení Zboží k posouzení, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Klub s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. O tom, kdy bylo právo z odpovědnosti za vady uplatněno, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání, případně o způsobu vyřízení reklamace (včetně případného písemného odůvodnění zamítnutí reklamace), vydá Klub Kupujícímu písemné potvrzení.